Marketing in een voormalige bloemenwinkel

‘You can still feel the energy’

Nog steeds voelen Bruno Servaege en Sean Valerio de energie van de bloemenwinkel die voor hen gevestigd was in het prachtige hoekpand op het Hendrick de Keijserplein 22hs. Daar is hun bedrijf Thetube.nl met woning erboven met uitzicht op het plein en de kinderspeelplaats. De Fransman en Amerikaan zijn dol op Amsterdam en vooral op de Amsterdamse school buurt.

thetube.nl  <p>Bruno Servaege en Sean Valerio voor hun bedrijf met de dienstfiets van Museumtickets.nl</p>

thetube.nl

Bruno Servaege en Sean Valerio voor hun bedrijf met de dienstfiets van Museumtickets.nl

Door: AM - Annemarie de Wildt

Alle rechten voorbehouden

Bruno Servaege woonde eerst op het hoekje tegenover de bloemenwinkel en toen de eigenaar ermee op wilde houden, kocht hij de goodwill van de winkel. De bloemen en planten verdwenen op een enkele kamerplant na en maakten plaats voor de marketingproducten die Thetube.nl ontwikkelt. Het bureau richt zich vooral op de museumwereld, met klanten als het Van Gogh, Joods Historisch Museum, maar ook de Heineken Experience. Veel voorbijgangers denken dat  ze nog steeds een winkel zijn, vanwege de Heineken en Van Gogh merchandising die uitgestald ligt. De afgelopen weken bleven mensen nog vaker voor het raam staan om te kijken naar de oude foto van de etalage die op de ruit hangt. Bruno en Sean deden mee aan het project van de Van Tellegenbuurt om het winkelverleden van de buurt zichtbaar te maken door foto’s van diezelfde plek in het verleden op de etalage te hangen.  

Dit hoekje van het H. de Keijserplein is een voorbeeld van de manier waarop winkels een nieuwe bestemming krijgen, als kantoor, of bijvoorbeeld kokstudio. Buurvrouw  Paulien Brouwer opende in een voormalig reisbureau een filiaal van haar kookschool Keizer Culinair. Bruno vreest voor het lot van de Turkse groenteboer op de hoek tegenover hem. ´Het is een geweldige winkel, maar het is niet meer van deze tijd. Bijna iedereen gaat naar de Albert Heijn.´

Bij Thetube.nl zijn de ramen niet geblindeerd, zoals vaak wanneer een winkel een kantoor of woonhuis wordt. Ze zijn nog steeds, in de woorden van de Amerikaanse sociologe Jane Jacobs, de ogen op de straat.

Alle rechten voorbehouden

711 keer bekeken

Bekijk meer afbeeldingen

 H.de Keijserplein 22hs  <p>Foto van de bloemenwinkel in de etalage.</p>

H.de Keijserplein 22hs

Foto van de bloemenwinkel in de etalage.

Door: AM - Annemarie de Wildt

Alle rechten voorbehouden
Paulien Brouwer  <p>Paulien Brouwer voor haar kookstudio Keizer Culinair op H. de Keijserplein 24.</p>

Paulien Brouwer

Paulien Brouwer voor haar kookstudio Keizer Culinair op H. de Keijserplein 24.

Door: AM - Annemarie de Wildt

Alle rechten voorbehouden